Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

 

 

Statistika radarů

 

Rozklikávací rozpočet

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

 

Stredni polabi

Navigace

Výběr jazyka

  • Česky
  • English
  • Deutsch

Obsah

Přihlášení k trvalému pobytu

Co budete potřebovat ke změně údajů o trvalém pobytu v obci nebo přihlášení k trvalému pobytu z jiné obce?

Potřebné dokumenty:

  • Platný občanský průkaz nebo cestovní pas.
  • V případě dětí do 15 let rodný list.
  • Jste-li majitel nemovitosti, na kterou přihlašujete svůj trvalý pobyt, úředník si tuto skutečnost ověří dálkovým přístupem do katastru nemovisti (vdálených přístup k informacím).
  • Jste-li nájemník, mějte s sebou  platnou Nájemní smlouvu bytu či domu nebo jiný doklad o oprávněnosti užívání nemovistosti a nebo předložit úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby (tedy majitele nemovistosti) o souhlasu k jeho přihlášení k trvalému pobytu na adrese jeho bytu - domu. Takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že majitel nemovitosti potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu před zaměstnancem ohlašovny. Nutné předložit platný občanský průkaz.

Dítě do patnácti let přihlašuje zákonný zástupce - při hlášení do nového místa trvalého pobytu - tzn. z jiného města nebo obce je potřebný originál rodný list dítěte.

Za přihlášení změny místa trvalého pobytu zaplatí občan poplatek 50 Kč. Poplatek se nevztahuje na děti do 15 let. Metodika zde.

Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu ani k vlastníkovi nemovitosti. Při změně místa trvalého pobytu je oddělena vyznačená část občanského průkazu a občan má povinnost si vyřídit nový platný občanský průkaz kdekoli na oddělení matrika - občanské průkazy. Není již řešeno spádově.

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu na návrh majitele nemovitosti či bytu

Toto ustanovení zákona vychází vstříc majitelům nemovitosti či bytu v případě, že osoba, která je stále trvale hlášena na adrese jeho bytu či domu, se tam již nezdržuje a nemá žádné užívací právo k objektu. Ohlašovna rozhodne o zrušení údaje "Rozhodnutím".

Majitel nemovitosti či bytu pokud chce využít této možnosti podá písemnou žádost volnou nebo předepsanou formou, kde musí být uvedeno, že se zde tato osoba nezdržuje, nemá zde žádné majetkové nároky a toto doložit, listem vlastnictví a nabývací smlouvou.

Za podanou Žádost o zrušení údaje o místu trvalého pobytu osob je stanoven poplatek 100 Kč za odhlašovanou jednu osobu, která je splatná při podání této Žádosti

Metodika zde.

 

Potvrzení o trvalém pobytu a poskytování údajů vedených v informačním systému

Tyto údaje se poskytují pouze k vlastní osobě žadatele (po prokázání totožnosti) na základě písemné žádosti. Žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem - tato povinnost odpadá,  podepíše-li občan žádost před orgánem příslušným k poskytování údajů.

Metodika k žádosti o poskytnutí údajů z informačního systému zde.

Metodika k poskytnutí údajů z agendového informačního systému EO podle adresy objektu zde.

Metodika k změně adresy doručování zde.

Metodika k ukončení trvalého pobytu na území ČR zde.